Menu
Szukaj
Koszyk

Błyszcz zapachem, czyli przyciągaj przede wszystkim SWOJĄ uwagę

Zapach osobisty ma wspierać w pierwszej kolejności nas. Być dla nas. Wspierać i pracować na naszą korzyść. Nie chcemy być krzyczącym, zapachowym słupem ogłoszeniowym dla całego świata. Dlatego w swojej pracy skupiam się na tym aby wektor uwagi był skierowany do wewnątrz. Na Ciebie. Ponieważ uwaga to jedna z najcenniejszych walut jaką posiadamy. Gdy nauczymy się skupiać ją do wewnątrz i kumulować - a nie rozpraszać i tracić ją na zewnątrz - zyskamy potężną dawkę energii, która w następstwie rozbłyśnie samoczynnie i zacznie z nas emanować. 

Przejdź do wpisu

Zastanawiałaś/eś się kiedyś po co używasz zapachów?

Jeśli w szczerej odpowiedzi usłyszysz, że chcesz się z zapachem dobrze czuć i pachnieć przede wszystkim dla siebie, a potem dopiero wywierać wrażenie na otoczenie, to witaj w domu. W takiej kolejności przede wszystkim warto z zapachu korzystać.

Na co dzień warto postawić na dyskrecję i zapachową pokorę. Ponieważ różnorodność percepcji powoduje, że to co podoba się Tobie, innych może męczyć lub irytować. A nachalne wchodzenie zapachem w interakcje z otoczeniem może powodować spadki energii.

Zapachowa pokora

W przypadku zapachu króluje zasada im mniej tym więcej. Czyli im mniej zaaplikujesz, tym większa intymność zapachu, a więc i większa świadomość że jest to luksus zarezerwowany tylko dla jednego nosa. 

Pozwala to budować więź z samym sobą, z własnym ciałem, tożsamością i emocjami.

Zapachowa świadomość

Zapach zbudowany na naturalnych esencjach, olejkach eterycznych lub wyciągach roślinnych współgra z ludzkim ciałem, które nie stwarza oporu, jest przez niego pozytywnie kwalifikowany i wykorzystywany w sposób synergiczny. Wonie pochodzące z natury - a musisz wiedzieć że jeśli coś pachnie jabłkiem nie oznacza to że jest to naturalna woń - to substancje pozyskane w procesach które nie zmieniają składu surowca i nie tworzą jej na nowo. Woń tylko się z surowca wydobywa bez uszczerbku dla niej, w procesie destylacji, maceracji, tłoczenia, ekstrakcji lub enfleurage (umieszczanie surowca w twardym tłuszczu). Warto wiedzieć z jakich surowców można pozyskać woń, a z jakich nie i odtwarza się ją z syntetycznych półproduktów. Taka świadomość pozwoli Ci na uniknięcie oporu organizmu (alergii, podrażnień) oraz otworzy Cię na korzyści jakie oferują naturalne wonie.

Języczek uwagi

To co sprawia, że zapach tak silnie oddziałuje na nasze wewnętrzne światy jest wektor uwagi. Jeśli skupisz swoją uwagę na sobie i zaczniesz interesować się swoimi, osobistymi odczuciami idącymi za bodźcem. Jeśli wykonasz ten wysiłek, zatrzymasz się i szczerze odpowiesz sobie na pytania które zapach stawia (dlaczego mi się to podoba, lub nie, z czym mi się to kojarzy, dlaczego właśnie takie wspomnienie przywołuje...) To bądź pewna/ien że tuż za informacją przyjdą odpowiedzi i wielka nagroda. Uwaga, intencja, energia, cel, zamiar, wizja, pomysł...nazwij to jak chcesz. Ważne aby skupić uwagę na sobie. To jest sytuacja, która początkowo może wymagać pewnego rodzaju zatrzymania, zastanowienia i wysiłku. Ale z czasem staje się trwającym mikrosekundy nawykiem, który sam się uaktywnia. A jak wygląda nagroda za ten wysiłek?

Korzyści płynące z przekierowania zapachem uwagi do wewnątrz?

  • większa świadomość ciała
  • większa świadomość stanu zdrowia
  • większa świadomość stanów emocjonalnych i ich wpływu na psychikę
  • konkretna wiedza na temat siebie (kim jestem, co lubię, jak podejmuję decyzje)
  • większa ilość energii życiowej
  • więcej motywacji do działania wg. osobistej strategii i planu
  • większa pewność siebie

Im częściej Twój wektor uwagi będziesz kierować do wewnątrz tym łatwiej będzie Tobie tą uwagą zarządzać. A to z kolei spowoduje, że w naturalny sposób będziesz wybierać to co jest dla Ciebie dobre i odrzucać to co Ci nie służy. Po pewnym czasie zauważysz, że już nie musisz i nie potrzebujesz wywierać wrażenia na otoczenie bo w naturalny sposób będziesz emanować i magnetyzować otoczenie.

Zapach zarządza uwagą

Bodziec zapachowy ma fantastyczną zdolność do łapania Twojej uwagi, przypominania o Ci o niej, zatrzymywania jej i przekierowywania jej.